Článek
Podle NHTSA, úřadu, který se v USA zabývá bezpečností na silnicích a výzkumem dopravních nehod, byla již čtvrtá letošní smrt způsobena vadným vyvíječem airbagu Takata. Vadný byl tentokrát boční airbag v Hondě Accord z roku 2002.
„Ať už děláte cokoli, zastavte se a zkontrolujte, zda vaše vozidlo nemá jeden z vadných airbagů značky Takata. Pokud ano, domluvte si schůzku, abyste co nejdříve dostali bezplatnou opravu,“ uvedla zástupkyně NHTSA Ann Carlsonová. „Pokud tento airbag totiž praskne při nehodě, může zabít vás nebo někoho, koho milujete,“ doplnila.
Mimo tradiční kontroly mohou řidiči přítomnost airbagu Takata ověřit i pomocí speciálního vyhledávače NHTSA nebo prostřednictvím mobilní aplikace SaferCar. Majitelé vozidel, kterých se problém týká, se pak mají obrátit na své prodejce, kteří jsou povinni vše bezplatně opravit. Agentura dále doporučuje řidičům, aby brali vážně svolávací akce, ať už souvisejí s jakoukoli závadou.
Vadné airbagy Takata byly poprvé objeveny už v roce 2013 a můžou se nacházet v desítkách milionů vozidel po celém světě, což patří mezi největší skandály, které kdy otřásly automobilovým průmyslem. Na vině jsou vadné nafukovače airbagů, které mohou při dlouhodobém vystavení vysokému teplu a vlhkosti způsobit výbuch airbagů při aktivaci.