Článek
V první desítce se objevila pouze jediná čistě americká značka, a to Cadillac patřící do koncernu General Motors. Do první desítky se sice probojovala i další americká automobilka Ford Motor, ale pouze díky převzatým britským značkám Jaguar a Land Rover.
Studie sleduje, jaké potěšení přináší majitelům vzhled, výbava a výkon jejich automobilů. Jejím úkolem je doplnit pozorně sledovanou studii J.D. Power zkoumající kvalitu automobilů, ve které letos zvítězila rovněž značka Porsche.
Chybí i Ford F150
Zajímavé je, že i v dílčích kategoriích jednotlivých segmentů také drtivě vyhrávají neamerické vozy. Jediné zástupce najdeme mezi středními sportovními vozy (Ford Mustang), středními SUV (Ford Edge), velkými SUV (Cadillac Escalade XLT) a velkými pickupy (GMC Sierra). Asi nejpodivuhodnější je tedy absence nejprodávanějšího a nejoblíbenějšího pickupu Fordu F150.
Americké automobilky GM, Ford a Chrysler nyní zápasí s klesajícím podílem na domácím trhu a růstem nákladů. Firmy proto přikročily k rozsáhlým restrukturalizačním opatřením, které zahrnují uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.