Článek
Pokud bychom se dívali výhradně na čísla na papíře, nedává smysl, aby si kdokoliv vybral pětilitrový osmiválec Coyote pod kapotu svého nového Fordu F-150 místo jednoho z přeplňovaných šestiválců. Přesto ho volí desítky procent kupujících.
„Pro osmiválec pořád existují zákazníci. EcoBoostu se daří, téměř 60 procent prodaných aut je vybaveno 2,7l nebo 3,5l EcoBoostem, takže je zákazníci široce přijímají. Ale pořád existují tací, kteří chtějí V8,” říká Craig Schmatz, šéfinženýr modelu F-150 u automobilky Ford.
Symbol amerického venkova přijíždí v nové generaci, Ford F-150 má chytré vychytávky
Dodává, že právě pro ně byl motor o chloupek posílen na 405 koní a 556 Nm, a také vylepšen o deaktivaci poloviny válců, aby měl při nízké zátěži nižší spotřebu paliva. Ta normovaná kombinovaná je pro modelový rok 2021 u modelu s pohonem zadních kol 11,8 l/100 km, pro čtyřkolku 12,4 l/100 km.
Silnější motory jsou v nabídce dva - 3,5l šestiválec EcoBoost o 405 koních a 678 N.m, který má spotřebovat v průměru 11,8 l/100 km, a 3,5l hybrid PowerBoost o 436 koních a 773 N.m. Ten má normovanou kombinovanou spotřebu 9,8 l benzínu na 100 km.
K mání je také vznětový motor, třílitrový šestiválec PowerStroke o 253 koních a 597 N.m, k němuž však zatím pro modelový rok 2021 nebyly zveřejněny údaje o spotřebě. V modelovém roce 2020 to bylo 10,7 l/100 km u čtyřkolky a 9,8 l/100 km u verze se zadním pohonem.