Hlavní obsah

V soutěži designu Peugeot zvítězil návrh "Peugeot 4002"

Porota složená z představitelů společnosti a centra designu Peugeot v čele s generálním ředitelem Automobiles Peugeot panem Frédéricem Saint-Geoursem vybrala v průběhu měsíce ledna absolutního vítěze 2. ročníku designérské soutěže Peugeot. Tvůrcem nejzdařilejšího díla se stal Stephane Schulz z Německa s návrhem pojmenovaným "Peugeot 4002". Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne na autosalónu v Ženevě.

Foto: Martin Tlustý

Na výstavě se tradičně představili chovatelé se svými králíky, drůbeží, jakož i s holuby.

Článek

Peugeot 4002

Když Stephan Schulze surfoval po internetových stránkách Peugeotu www.peugeot.de a www.peugeot-avenue.com a hledal informace o konceptu vozů RC Pique a RC Carreau, objevil stránku určenou designerské soutěži. Od této chvíle se 32 letý automobilový fanoušek ponořil do odkazu minulosti automobilky Peugeot, aby zde načerpal náměty na téma retrofuturismu.

Jeho pozornost upoutal Peugeot 402 z roku 1936 se svou charakteristickou chromovanou maskou chladiče a posloužil mu jako základ pro jeho vítězný návrh. Výsledkem bylo zrození coupé, jehož silný styl si postupně získal všechny členy poroty.

Peugeot 4002, jehož náčrt zádě a přídě připomíná svými liniemi slavný Peugeot 402, se rázně obrací do budoucnosti. Práce s optickými prvky, zvláště předsunuté přední ochranné sklo a k němu vybroušený styl jako synonymum dynamismu, ovlivnily příznivě jednotlivé členy poroty.

Designérská soutěž Peugeot

2. ročník designérské soutěže byl vyhlášen u příležitosti pařížského světového autosalonu 2002. Milovníci automobilového designu a internetoví návrháři byli vyzváni, aby se zaměřili na dědictví značky a namalovali svůj retrofuturistický Peugeot.

Od 28. září do 12. prosince se na webových stránkách www.peugeot-concours-design.com sešlo téměř 2 800 návrhů z 90 zemí světa. Projekty se staly svědectvím skutečného nadšení, které prostřednictvím internetu zasáhlo fanoušky automobilového designu po celém světě. Z padesátky vybraných návrhů, které od 23. prosince do 19. ledna prošly hlasováním internetových příznivců a tisku, bylo nakonec vybráno 10, které postoupily do finále. V průběhu měsíce ledna se v centru designu Peugeot sešla porota, v jejímž čele stál pan Frédéric Sain-Geours, generální ředitel společnosti Peugeot, aby mezi 10 finalisty vybrala vítězný návrh.

Bohatostí a kvalitou svých návrhů poskytli autoři designu velmi různorodé interpretace stylistického konceptu, který byl až dosud pro Peugeot nepopsaný, totiž retrofuturismus. Projekt měl opravdu světový zásah, více jak 60 % návrhů pocházelo od autorů žijících mimo západní Evropu. 2. ročník soutěže designu bezpochyby rozšířil mezinárodní působení značky Peugeot.

Slavnostní vyhlášení vítěze proběhne dne 4. 3. 2003 na autosalonu v Ženevě, kde pan Frédéric Saint-Geours předá laureátovi soutěže cenu "Gryfa" doprovázenou šekem v hodnotě 5 000 euro.

Související témata:

Související články

Toleda budou závodit

Automobilka SEAT ohlásila návrat na pole mezinárodního motoristického sportu: V roce 2003 se ve startovním poli Evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC),...

Mercedes E: koncert elektroniky

Loňská inovace mercedesu třídy E nebyla vzhledově tak zřetelná jako v předchozím případě. O to víc však překvapila pod kabátem, kde se to doslova hemží novými...

Primát Rolls-Royce

Respektovaný král mezi superluxusními automobily - nový Rolls-Royce Phantom - bude standardně vybaven pneumatikami Michelin PAX. Prestižní limuzína...

Výběr článků

Načítám