Článek
Testování autonomního řízení má na různých místech světa různá pravidla, většinou se ale děje v běžném provozu, protože samořídící auta musí umět běžný provoz zvládat. V Šanghaji, konkrétně na ulici kolem jezera Ti-šuej v okrajové městské části Nan-chuej-sin-čcheng, mají autonomní vozidla vlastní jízdní pruh.
Ne však ledajaký. Od ostatních pruhů ulice Chuan-chu je stavebně oddělen a připomíná tedy spíš chodník či cyklostezku. Jezdí po něm autonomní autobusy, v nichž sedí pro jistotu i řidič-člověk, i vozy zcela bez klasických ovládacích prvků. Podél zhruba 8,7 km dlouhé trasy je 13 zastávek a autobusy vozí lidi zdarma.
BMW otevřelo první část sokolovského polygonu, dokončí ho příští rok
„Lidé naskenují rezervační kód na nástupišti, aby mohli nastoupit do autobusu. V budoucnu by mohlo být možné nastupovat i mimo zastávky,“ nechal se slyšet řidič sedící za volantem jednoho z autobusů jako bezpečnostní pojistka.
Jízdní pruh nebyl nově postaven, vznikl v místech, kde se dříve parkovalo. Místo těchto parkovacích míst má vzniknout alternativní parkoviště. Nan-chuej-sin-čcheng, který leží u moře, má v budoucnu sloužit jako turistický resort.