Článek
Škoda Auto chce, aby emise jejích vozů byly v roce 2030 nižší o více než 50 procent oproti roku 2020. Pomoci k tomu mají další tři bateriové elektromobily představené do roku 2030.
Vedle enyaqu ve formě čtyřdveřového SUV-kupé, jehož premiéra se očekává v následujících týdnech, bude mladoboleslavská automobilka nejspíš dále těžit co nejvíce z koncernové platformy pro elektromobily. Základ v podobě MEB by podle zákulisních informací mohl dát vzniknout také například menšímu elektromobilu velikosti Volkswagenu ID.3.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná
Podle člena představenstva Michaela Oeljeklause chce Škoda zároveň zvýšit ekologičnost výroby, a to zhruba na 52 procent v roce 2025. Nyní činí ekologičnost výroby asi 47 procent.
Škoda Auto založila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Jde o nezávislý tým odborníků s mezinárodními zkušenostmi.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
„Mám radost, že Škoda Auto jako jedna z prvních společností v České republice ustavila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Na spolupráci s tímto prvotřídně obsazeným grémiem se velmi těším. Očekávám, že budeme dostávat svěží podněty a společně diskutovat v rámci otevřeného dialogu, a to i o kontroverzních tématech,” řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Na začátku letošního roku Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu a provoz jedné z největších fotovoltaických elektráren v České republice. Od 1. října zde firma testuje dva elektrické tahače pro vnitrozávodní dopravu. V okolí svých závodů Škoda vysadila milion stromů.