Článek
Frank M. Rinderknechta známe jako velmi kvalitního designéra. Své umění dává téměř celé ve prospěch automobilům. Jeho poslední kreace se jmenuje Rinspeed zaZen. Jedná se o výkonný vůz, který i přesto, že se jedná o kupé, je maximálně vizuálně odlehčený.
Celá střecha průhledá
Jako nejzajímavější se na voze jeví střecha. Ta je vytvořena ze speciálního plastu Makrolon. Tento odolný materiál má výhodu především v tom, že je měkký a přitom čirý jako sklo. Protáhlá kopule tak mohla být vytvarována přesně podle představ konstruktéra a přitom jednoduše navázat na oblouk předního skla.
Další netradiční řešení nalézáme u plastů karosérie. Jsou téměř nezničitelné - i při poškrábání drží svou barvu a přitom mají vysokou pevnost a odolnost proti vnějším vlivům. Na zádi padne oko na netradiční světelný pás. Mezi čtyřmi kruhovými světly je obdélník s názvem vozu vyvedeným bílými minerály zatavenými do průhledného plastu. Překvapení však nastane, když zasvítí brzdová světla. Jejich zdroj totiž není tradičně vytvořen žárovkou či diodou přímo v "lampách", ale optickým vedením se holograficky promítá na krycí plast.
Interiér jak ve sci-fi
Interiér má zaZen vyveden ve velmi podobném stylu jako exteriér. Základ tvoří přístrojová deska převzatá z Porsche. Jen její povrch má potažen oranžovou kůží a dřevem. Sedadla sice nesou známou značku Recaro, ale jejich vzhled je naprosto originální. Jsou totiž průhledná, takže vypadají jako vyrobená z plastiku. Potah (Makrolon) i náplň (Technogel) také svůj původ v plastech mají, splňují však nepřísnější kritéria na pohodlí. Jak je to s prodyšností už Rinspeed nesdělil.
To nejlepší pod kapotou
Rinspeed zaZen se vážící 1495 kg je poháněn zážehovým šestiválcem boxer ze Porsche 911 Carrera S. Výkon 261 kW při 6600 ot./min a točivý moment 400 N.m při 4600 ot./min je produkován spalováním benzinu ve válcích o objemu 3824 ccm. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání zadní kola o rozměrech 305/25 R20.
Výrobce předpokládá stejně jako u všech svých ostatních kreací výrobu malé série, která zaručí exkluzivitu a vysokou cenu. Navíc chce Rinspeed navázat na tradici a v budoucnu vůz předělat na pohon ekologickým zemním plynem.