Hlavní obsah

V Praze se koná desátý mezinárodní sraz vozů Chevrolet Corvette

Praha

Nejnovější americká sportovní auta i veterány z padesátých let si v sobotu mohou prohlédnout návštěvníci pražské holešovické tržnice. Na desátý mezinárodní sraz vozů Chevrolet Corvette se tam sjelo asi 250 těchto vozidel. V odpoledním programu je takzvaná spanilá jízda Prahou, při které projedou chevrolety centrem města na Pražský hrad.

Foto: Doležal Michal, ČTK

Mezinárodní sraz vozů Chevrolet Corvette

Článek

"Akce se stala velmi oblíbenou záležitostí i pro zahraniční účastníky," řekl ČTK za organizátory prezident Corvette Club Praha Karel Procházka. Majitelé chevroletů podle něj do metropole dorazili nejen z celé Evropy, ale i ze Spojených států. Amerika je zde zastoupena zhruba dvaceti posádkami.

Foto: Doležal Michal, ČTK

Vlastnit auto Chevrolet Corvette, pojmenované po rychlé válečné lodi korveta, je podle Procházky srdeční záležitost. "Na těchto vozech je výjimečné úplně všechno," prohlásil. Dodal však, že auta nejsou moc praktická do běžného provozu. Někteří majitelé novějších modelů však s těmito sportovními vozy podle něj denně jezdí. "Většinou je to ale až tak třetí vůz v rodině," uvedl. Vlastníci si je z velké většiny sami udržují, chevrolety jsou jejich koníček.

Foto: Doležal Michal, ČTK

V holešovické tržnici se představili zástupci všech šesti generací vozů Chevrolet Corvette, které vyrábí společnost General Motors (GM) už od roku 1953. Nejcennější jsou podle Procházky auta řady C1 a C2 - tedy chevrolety z 50. a 60. let. Jedním z výjimečných modelů je například Chevrolet Miss Mako z roku 1964, který upoutá nejen tvarem, ale i barevným provedením.

Podle majitele Martina Pecky je Miss Mako prototypem pro druhou generaci těchto chevroletů. Modely mako byly navrženy podle velice rychlého žraloka, kterého prý ulovil bývalý viceprezident designu GM William Mitchell. Tmavomodro - světlemodré auto se proslavilo také tím, že s ním Američanka Joan Spoerndleová projela celé Spojené státy a shromažďovala peníze na charitu.

Foto: Doležal Michal, ČTK

Nejvzácnějším vozem řady C2 je pak podle Procházky model Sting Ray z roku 1963 se slavným "Split Window" (rozděleným zadním oknem), kvůli kterému si zákazníci stěžovali na špatnou viditelnost dozadu. "Vozy se vyráběly jen jeden rok, kvůli vadám. Ale právě pro ně se staly velice rychle cenným sběratelským artiklem," vysvětlil prezident klubu.

Ceny sportovních chevroletů se podle Procházky pohybují od 200 tisíc až po několik miliónů korun. Na sobotní akci se například prodává model ZR1 šesté generace, která započala v roce 2005, za zvýhodněnou cenu tři milióny korun bez daně.

Foto: Doležal Michal, ČTK

Vpodvečer vybere mezinárodní porota nejkrásnější vystavené auto. Ještě před tím projedou chevrolety hlavním městem a na půl hodiny se zastaví na Hradčanském náměstí.

"Praha nám dala letos zabrat," poznamenal Procházka s tím, že se na většině území opravují silnice. "Veškerá atraktivní místa jsou špatně průjezdná," uvedl.

Související články

Výběr článků

Načítám