Hlavní obsah

V Plzni testují za plného provozu elektrický kloubový autobus

Plzeň

Je „na baterky“, měří osmnáct metrů, uveze až 145 cestujících a jezdí po Plzni. Společnost Daimler Buses začala v ulicích západočeské metropole testovat nový, plně elektrický kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro G.

Foto: Archiv Daimler Buses

Kloubový elektrobus Mercedes-Benz eCitaro G

Článek

„Cílem je prověřit provozní parametry vozidla, porovnat je jak s autobusy, tak s trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem - ty v tamním dopravním podniku slouží už osmým rokem,“ sdělila Veronika Kubešová, mluvčí Daimler Buses Česká republika.

„Plzeň patří mezi průkopníky hromadné elektromobility - stabilní rozvoj trolejbusového provozu tady trvá více než třiaosmdesát let, na počátku minulé dekády se zde testoval hybridní autobus, poté také první rychlonabíjecí elektrobusy, které se až postupem času prosadily v některých dalších městech,“ připomněla Kubešová a dodala: „Je tak symbolické, že se Plzeň stává testovacím polygonem pro kloubové elektrobusy s bateriemi nové generace, které umožňují postupné plnohodnotné nahrazení stávajících naftových autobusů.“

Po zkušebních jízdách bez cestujících byl autobus, jehož karosérii vyrobili v Holýšově nedaleko Plzně, nasazen na pravidelné linky 24 a 30 - ty mají poměrně náročný výškový profil.

Na českého emigranta čekal po návratu z Kanady nevídaný poklad

AutoMoto

„Získáme tak klíčové poznatky o výkonnosti, spolehlivosti a účinnosti vozidla. Na rušných městských trasách spojujících hlavní dopravní uzly bude zkoumána dynamika i výkonnost autobusu během denního provozu s ohledem na energetickou efektivitu a potřebu nabíjecí infrastruktury,“ vysvětlila Kubešová.

Používané baterie umožňují dojezd minimálně 220 kilometrů na jedno nabití. „Efektivitu provozu zvyšuje rekuperační systém, který umožňuje obnovit část energie při brzdění,“ doplnila Kubešová.

Plzeňské tramvaje, trolejbusy a autobusy ročně přepraví přes sto milionů cestujících. A zda ke dvěma elektrickým trakcím přibude i třetí - autobusová - je zatím otázka. „Uvidí se po vyhodnocení zkušebního provozu,“ řekl Novinkám René Vávro, mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků. Kloubový Mercedes by měl po Plzni jezdit do konce listopadu.

V Praze zahájili provoz elektrobusu. Na nabití ujede až 180 km

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám