Článek
Žalostný nedostatek dvoudveřových kupé je nejmarkantnější ve chvíli, kdy se zákazník podívá na současný trh. Ano, existují výjimky, jako jsou Ford Mustang, Mercedesy nebo BMW či Audi, ale obecně tento segment spíše stagnuje a slábne, než roste.
Elektrická auta jsou zatím jen pro nadšence, říká šéf PSA
Tento fenomén ostatně potvrdil pro server Autocar i šéf automobilky Peugeot Jean-Philippe Imparato. Podle něj za vším stojí nedostatek financí na stylové modely. Rozhodně ovšem ne design vozidel. „Sám ta auta miluji,“ uvedl nevyšší muž francouzské automobilky.
Láska bohužel v obchodě není na prvním místě. Vývoj 5G konektivity, elektromobilita, autonomní vozidla, poloautomatické řízení nebo stále rostoucí vývoj a výroba SUV. Takové jsou hlavní cíle investic většiny velkých automobilek, kvůli kterým už na kupé zkrátka nestačí peníze. Tedy alespoň podle Imaparata.
Evropským autem roku 2020 je Peugeot 208, kvůli koronaviru bylo vyhlášení bez publika
V současné době obecně platí, že zákazníci pomalu opouští malá, kompaktní vozidla a raději nakupují velká SUV. Ve Spojených státech dokonce prodejci zaznamenali klesající prodeje u tak oblíbeného modelu, jakým je Chevrolet Camaro. Začalo se tak mluvit o tom, že bude jeho výroba zcela ukončena. Milovníkům kupé tak nezbývá nic jiného, než doufat, že současná obliba SUV je jen trend, který časem odezní.