Článek
Zástupci společnosti nyní pracují na tom, aby se rozběhla výroba prvního českého vodíkového kola. Doufají, že by to mohlo být ještě letos. Jeho cena by se pro zákazníky měla pohybovat kolem 200 tisíc korun. V plánu má společnost vybudovat i kryté třístopé vozítko s pohonem na vodík, ale i další produkty v rámci programu vodíkového města budoucnosti.
„Chceme se v ostravském vodíkovém městě pohybovat ekologicky. To nás právě donutilo i toto kolo vyrobit. Jde vlastně o elektrokolo obohacené o energii vodíku. Rádi bychom, aby kolo, které jsme nazvali H2 Bike 01 dojelo na jednu vodíkovou lahev až 150 km,“ uvedl prezident společnosti H2 Global Group David Maršálek.
Dodal, že motor kola má výkon 250 wattů. Primární pohon elektromotoru zajišťuje vodíkový palivový článek. Z přebytečné energie z vodíkového procesu se dobíjí druhý, menší zdroj, tzv. rezervní baterie, na kterou může kolo ujet bez použití vodíku až 70 kilometrů. Baterie se dobíjí za jízdy, ale je možné ji dobít i ze zásuvky.
Firma nyní začne pracovat na systému plnění vodíkových lahví. „Musíme si nechat vyrobit lahve, aby byly vyměnitelné, tak jako jsou třeba bombičky u sifonu. Naplněná lahev by měla stát do pětistovky,“ upřesnil Maršálek. Kromě Česka už vodíkové bicykly jezdí např. v Nizozemsku, Německu či ve Francii.