Článek
Hyundai i30 N je poháněn přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litry, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze má 250 koní (184 kW), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (202 kW). Obě verze mají stejný největší točivý moment - 353 Nm při 1450-4000 otáčkách, respektive 1450-4700 otáčkách u výkonnější verze.
I slabší varianta se rozjede na 250 km/h, zrychlení 0-100 km/h je otázkou 6,4 sekundy, respektive 6,1 s. Jen tak mimochodem: 275koňová verze Hyundaie je při zrychlení 0-100 km/h o desetinu rychlejší (a má výkonnější motor, když jsme u toho) než Volkswagen Golf GTI Performance.
Stavitelné tlumiče, jen přímo řazená převodovka
Sportovní derivát i30 má v nabídce elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortním a sportovním režimem. Elektronická stabilizace je vypínatelná. Převodovka je výhradně manuální (jak jinak) a má šest rychlostních stupňů.
Hyundai zatím nezveřejnil prodejní cenu popisovaného modelu, stane se tak patrně zanedlouho. První edice Hyundai i30 N se vyprodala za dva dny, dostupná za v přepočtu 800 tisíc korun byla výhradně v Německu.
Mluvčí automobilky Petr Vaněk řekl, že zahájení sériové výroby nového vozu je pro závod historickým momentem, letos by zde chtěli vyrobit 1450 těchto vozů. Model i30 N je celosvětově prvním sériově vyráběným vozem značky Hyundai ve třídě N, kterou od roku 2015 vede Albert Biermann, jenž předtím 30 let působil v BMW.
Celkem má Hyundai v plánu letos vyrobit v Nošovicích 350 000 automobilů. Loni továrna vyprodukovala 358 400 aut, což bylo nejvíce v její historii a 8400 vozů nad plán.
Automobilka Hyundai vyrábí v Nošovicích od listopadu 2008. Vyprodukovala už více než dva milióny vozů. Zaměstnává zhruba 3300 lidí, dalších asi 7000 lidí pracuje pro její subdodavatele. Loni jí vzrostl zisk o 2,97 miliardy korun na 8,47 miliardy korun a tržby o 17,1 miliardy na 142,75 miliardy korun. |