Článek
Výroba modelu Kona Electric začala ve slezském závodě na jaře, kdy se stal první elektrickým autem sériově vyráběným v České republice. Automobilka díky tomu výrazně zkrátila dodací lhůty nových elektromobilů. Mluvčí Petr Michník uvedl, že zatímco byla na jaře kvůli koronavirové pandemii omezena výroba ostatních modelů, produkce kony běžela naplno.
„Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie,” uvedl Michník. Závod dosud vyrobil téměř 24 000 těchto vozů.
První elektromobil vyráběný v Česku po faceliftu přišel o masku
Nošovická automobilka vyrábí výkonnější ze dvou verzí Kony Electric. „Disponuje elektromotorem o výkonu 150 kilowattů a sadou baterií o kapacitě 64 kilowatthodin, což umožňuje dlouhý dojezd 484 kilometrů,” uvedl Michník.
Automobilka Hyundai v říjnu oznámila, že kvůli riziku vznícení baterie svolá ke kontrole téměř 77 000 aut Kona. Aut vyrobených v Česku se to ale netýká, nošovický závod má jiného výrobce baterií.
Hyundai svolá téměř 77 tisíc elektromobilů Kona, hrozí vznícení baterie
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně, loni jich vyrobila 309 500 kusů. Vyrábí modely Tucson, i30 v několika variantách, sportovní i30 N a Kona Electric.
V loňském roce automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun, o 170 milionů vyšší než v roce 2018, a tržby 123,14 miliardy korun, meziročně o 6,1 miliardy nižší. Továrna má přibližně 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.