Článek
Zemřelých cyklistů bylo vloni o sedmnáct více než v roce 2016. Počet úmrtí na bicyklech přitom vzrostl pouze u mužů, a to ze 125 na 148. Žen zemřelo v porovnání s předchozím rokem o šest méně.
Čtvrtinu všech úmrtí tvoří uživatelé elektrokol. Počet zemřelých na jízdním kole s motorem se oproti roku 2016 téměř zdvojnásobil. Velkou část z těch, kteří přišli o život na elektrokole, tvoří muži nad 65 let. Konkrétně jich bylo 31.
„Víme, že příčinou nehod, včetně těch fatálních, může být kvalita cesty. Neměli bychom ale podceňovat skutečnost, že se velká část úrazů stane starým lidem při nasedání a sesedání z elektrokol,“ řekl ředitel nadace Dutch Road Safety Research Foundation Peter van der Knaap.
„Takové kolo je těžší než klasické a staří lidé si mnohdy neuvědomí, že jejich fyzické možnosti už jsou na nižší úrovni,“ dodal.
Dopravní bezpečnost obecně je však v Nizozemsku na velmi dobré úrovni. Z oficiálních dat Evropské komise vyplývá, že při přepočtu na ujeté kilometry jakýmkoliv dopravním prostředkem mělo Nizozemsko v roce 2016 po Švédsku a Velké Británii v celé Evropské unii nejnižší počet úmrtí.