Článek
Poptávka po klasických kombících možná trpí boomem SUV, ovšem řada lidí jim zůstává věrná. Přestože ve Spojených státech, kde mají sedmimístné a osmimístné kombíky poměrně dlouhou historii, je Tesla Model S velmi oblíbená, automobilka nevyrábí její verzi s větším kufrem - a svému největšímu konkurentovi, Mercedesu-AMG CLS 63, tak ve verzi T nechává volný rybník.
Úkolu se po pěti letech od představení Modelu S zhostila nizozemská karosárna RemetzCar. Není s Teslou jakkoliv spojena, nebo o žádném spojení aspoň nemáme informace, ale na základě liftbacku Model S plánuje postavit kombík.
Původně měl být zakázkovou stavbou pro Florise de Raadta, nizozemského sběratele aut, ale nakonec vznikne 20 exemplářů. Design dostal na starost návrhář Niels van Roij, který pochází rovněž z Nizozemska, ale své studio má v Londýně. Na skicách Modelu S kombi, které zveřejnil na svém webu, vidíme vpravdě elegantní vůz.
Van Roij vůz trochu nepřesně nazval „Shooting Brake”, ovšem jestli se bude i hotový produkt jmenovat takhle, nevíme. Nepřesně proto, že „shooting brake” se označují dvoudveřová kombi či kupé-hatchbacky s poněkud delší zádí, jako např. Ferrari GTC4Lusso nebo Trabant 601 Kombi.
Pokud na skicách vidíme správně, Modelu S kombi zůstanou dva páry bočních dveří. Jméno je ale jen nálepka - a Mercedes říká „kombíkovému” CLS také Shooting Brake. Podstatnější je, že tohle auto opravdu vypadá velmi krásně. Zbývá jen otázka, jestli bude mít v zavazadelníku sedačky proti směru jízdy, jak bylo běžné u amerických kombíků 70. a 80. let a jak může mít sériový Model S i nyní.