Článek
Čerpací stanice bude plnit vozidla plynným vodíkem o tlaku 300 bar. Například naplnění zásobníků autobusu trvá zhruba deset minut. Projekt počítá s roční spotřebou 72 000 metrů krychlových (zhruba šest tun) vodíku. "Je to jediná vodíková stanice nejen v Česku, ale vůbec v celé střední a východní Evropě," uvedl edoucí marketingu společnosti Linde Pavel Jirsa.
Stanice podobného typu je například v Amsterdamu, Barceloně a Portu.Stanici bude zatím využívat první vodíkový autobus v Česku. Prototyp nazvaný TriHyBus vyrobila plzeňská Škoda Electric. Tento trihybridní autobus může energii čerpat ze tří zdrojů, přičemž si vždy vybere ten nejúspornější. Základním zdrojem energie je elektřina z palivových článků, které jsou doplněny o baterii a výkonný kondenzátor, takzvaný ultrakapacitor.
Zásobníky na střeše vozidla se plní 20 kilogramy vodíku a na jednu nádrž TriHyBus ujede 300 kilometrů. Autobus bude jezdit v rámci městské dopravy v Neratovicích.