Článek
V návaznosti na loňskou výstavu aut sovětských vůdců, kterou Garáž pro zvláštní účely (GON, Garaž Osobogo Naznačenja) pořádala k příležitosti svého stého výročí, si nyní mohou návštěvníci VDNCh, areálu Výstavy úspěchů národního hospodářství v Moskvě, prohlédnout něco z dob předchůdkyně GON – garáže posledního ruského cara Mikuláše II.
Vypráví o automobilovém světě nejprominentnější rodiny konce éry carského Ruska, což pochopitelně znamená auta z počátku 20. století, a tedy z počátku automobilismu. Patří sem mimo jiné závody o carskou cenu či první ruské autosalony, píše web VDNCh.
K vidění je dvoumístný závodní benz, parní vůz značky Serpollet, také americký Studebaker, britský Rolls-Royce, Hispano-Suiza, De Dion-Bouton nebo něco z krátkého života lotyšské značky Russo-Balt, která vznikla v roce 1908 v Rize.
Během první světové války se výroba přesunula do Moskvy a v roce 1918 byla znárodněna, načež v roce 1923 začala vyrábět letadla pod licencí německé firmy Junkers.
Kromě aut se návštěvníci dozvědí také něco o historii, konkrétně o posledním desetiletí existence carského Ruska.