Článek
Dieselové vozy automobilky Mercedes-Benz, která patří pod koncern Daimler, používají ke snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech tzv. selektivní katalytickou redukci, SCR. V únoru jsme se dozvěděli, že Mercedes v USA čelí podezření z emisních podvodů, podobně jako před třemi lety Volkswagen. [celá zpráva]
Nyní se dozvídáme, že problémy s emisemi nastávají i v Evropě. Německý Úřad pro motorová vozidla (Kraftfahrt-bundesamt, KBA) objevil v dieselových motorech pět „nelegálních vypínacích zařízení”. Uvádí to web Automotive News Europe s odkazem na list Bild am Sonntag.

Mercedes-Benz E 220 d W213
Podle listu KBA pojala podezření, že Mercedes používal tato „vypínací zařízení” plošně u svých vozů plnících normu Euro 6. To prý znamená celkem okolo miliónu aut.
Mluvčí koncernu Daimler novinky nekomentoval. Zopakoval jen předchozí prohlášení, že společnost nesouhlasí s názorem KBA o nelegálnosti softwaru. A dodal, že automobilka při vyšetřování plně spolupracuje s KBA i s ministerstvem dopravy.