Článek
Ne že by série Le Mans dnes už neměla potřebný lesk a prestiž, ale v královské kategorii už zbyla jen poslední automobilka, která do projektu sype velké peníze a myslí to vážně, Toyota. Situace v nižších kategoriích, včetně GT, není z pohledu továrních či továrnou významně podporovaných týmů o mnoho lepší.
To se má ale zlepšit s ročníkem 2021. Tehdy přijde na řadu nová kategorie supersportů, které budou ve velké míře vycházet z produkčních vozů schválených pro silniční provoz. Účast zatím není potvrzená, ovšem očekává se start automobilek Aston Martin, Toyota, Koenigsegg či Ford.
Příliš mnoho oficiálních oznámení v tomto směru zatím nepadlo především kvůli tomu, že pravidla ještě stále nejsou striktně ohraničena. A tak výrobci často vyčkávají, stejně jako Lamborghini.
„Sledujeme vývoj pravidel, až je budeme moci pochopit, můžeme se rozhodnout. Zatím mohu říci, že je to z naší strany možné,” říká v rozhovoru pro britský Autocar šéf Lamborghini Stefano Domenicali.
Domenicali zároveň přiznal, že závodní auto by mohlo vycházet z limitovaného speciálu SC18. „Nemáme prostředky na to, abychom kvůli Le Mans odtartovali zcela nový projekt, ale SC18 ukazuje, že základ máme k dispozici,” doplňuje Domenicali.