Článek
Většina dotazů se týkala právě probíhajícího zpomalení nejenom automobilového průmyslu. "Hospodářská krize se celého automobilového sektoru dotkla velmi významně. Koupě nového vozu je jedna z prvních investic, kterou lidé oddalují, pokud přijdou horší časy," uvedl Radek Špicar.
Diskutovalo se i o rozhodnutí Volkswagenu vyrábět malý vůz Up! v bratislavském závodě a nikoliv ve Vrchlabí. "Jedním z hlavních mínusů České republiky při tomto rozhodování byla neexistence termínu pro přijetí společné evropské měny a značná volatilita české koruny, která obecně ztěžuje plánování takovýchto investičních projektů," podotkl Špicar.
Výhled pro další období vidí Radek Špicar pozitivně: "Přestože zatím konec současné ekonomické krize nevidíme, věříme, že by druhé pololetí mohlo být pro český automobilový průmysl o něco optimističtější. V České republice by se mohlo pozitivně projevit zavedení odpočtu DPH u podnikatelských vozů či zrychlené odpisy automobilů. Další oživení prodejů si slibujeme od uvedení nových modelů, jako je Škoda Yeti či připravovaný model Superb Combi."
Radek Špicar
Je absolventem Univerzity Karlovy a University of Cambridge. Další studijní pobyty absolvoval na Georgetown University a Harvard University.
Je bývalým náměstkem místopředsedy vlády pro ekonomiku Martina Jahna. V současné době pracuje jako ředitel vnějších vztahů ve společnosti Škoda Auto kde má na starosti vztahy s veřejnými institucemi na národní a evropské úrovni, oblast strukturálních fondů a realizaci konceptu Corporate Social Responsibility (společenské odpovědnosti firmy).
Kromě práce ve Škoda Auto přednáší na Institutu ekonomických studií FSV UK a Diplomatické akademii Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Mezi témata, kterým se dlouhodobě věnuje, patří ekonomická diplomacie, společenská odpovědnost podniků či kulturní průmysl.