Článek
„Zdraví a bezpečnost zaměstnanců a stakeholderů jsou na prvním místě. Z toho důvodu jsme již včera ohlásili zastavení linky v příštím týdnu a nadále jednali s ostatními závody Toyoty v Evropě, vedením obou koncernů PSA a Toyoty o možnosti předsunutí na co nejbližší termín," řekl Paroubek.
Podle něj firma nadále úzce spolupracuje i s dodavateli, aby se zajistilo plynulé zastavení linek. V TPCA pracuje v současnosti zhruba 2500 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
Škoda zavře výrobu, starostové se obávají problémů se zahraničními dělníky
V současnosti se v Kolíně vyrábí druhá generace malých trojčat - Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo. V příštím roce továrnu převezme Toyota a přesune do ní produkci nové generace Yarisu.
Výrobu se ze stejných důvodů rozhodla dočasně ukončit i mladoboleslavská Škoda Auto, výrobní linky se na třech místech zastaví také ve středu večer. Další z největších automobilových závodů, nošovický Hyundai, bojuje s nedostatkem náhradních dílů, výroba zatím v omezené míře pokračuje.