Článek
Vůz, který vzniká s finanční podporou EU a má kombinovat spalovací motor se solárním pohonem, začal minulý týden po výbuchu hořet a dva cestující uvnitř utrpěli vážné popáleniny.
V autě cestovala v pátek v době exploze Maria Vittoria Pratiová z Národní rady pro výzkum (CNR) a její mladý asistent Fulvio Filace.
Šestašedesátiletá Pratiová zemřela v pondělí, pětadvacetiletý Filace v noci na čtvrtek. Oba byli kvůli popáleninám třetího stupně v kritickém stavu v nemocnici.
Odborníci se podíleli na projektu Life-Save, jehož cílem je umožnit jednoduše přestavět klasická auta se spalovacím motorem na hybridní vozy pomocí elektromotoru napájeného baterií, která čerpá energii mimo jiné ze solárních panelů na voze.
Na nápad přidávat dodatečné elektrické motory již existujícím, běžným autům se spalovacím pohonem získala patent organizace eProInn, založená Salernskou univerzitou.
Klíčovým prvkem nápadu bylo umístění solárních panelů na střechu a kapotu vozu. V projektu Life-Save měla vedoucí roli.
Podle webu Newsweek byl prototyp založen na Volkswagenu Polo. Exploze údajně měla být zapříčiněna zahořením nejmenovaných materiálů na palubě, není ovšem známo, zda se to týkalo původních součástí vozu nebo domontovaných prototypových dílů.
Nehodu vyšetřuje neapolská prokuratura, o příčině zatím neinformovala, uvedla agentura ANSA.