Hlavní obsah

V hradeckých automobilkách Škody je 300 nakažených

V závodech Škody Auto v Kvasinách na Rychnovsku a ve Vrchlabí na Trutnovsku v Královéhradeckém kraji je zhruba 300 pracovníků nakažených koronavirem, z toho stovka ve Vrchlabí a 200 v Kvasinách. Přímé výpadky výroby kvůli nákaze zaměstnanců koronavirem automobilka neeviduje, řekla mluvčí Martina Gillichová.

Foto: Škoda Auto

Restart výroby provázela speciální opatření.

Článek

„Navzdory složité situaci a při nasazení mimořádných opatření pro ochranu zaměstnanců nemáme aktuálně přímé výpadky kvůli covidu-19,“ uvedla Gillichová.

Zaměstnanci mají několik měsíců možnost nechat se na koronavirus testovat pomocí antigenních testů. „S tím spojené náklady jsou v současné době plně hrazeny automobilkou,“ uvedla Gillichová. Pro zaměstnance jsou testy zdarma.

Výrobu ve Škodě Auto i v dalších automobilkách nejen v koncernu Volkswagen ale omezuje například nedostatek některých dílů. Automobilce chybí například čipy, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů.

Automobilkám chybí čipy. Škoda, Volkswagen a další omezují výrobu

AutoMoto

„Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu,“ řekla již dříve Gillichová.

Podle odborového předáka Jaroslava Povšíka chybí čipy právě kvůli pandemii koronaviru. „Kvůli pandemii koronaviru, růstu poptávky a dalším důvodům se chybějící čipy stávají úzkým místem výroby. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, což v konečném důsledku znamená odstavování vozů, repase a dodělávky,“ uvedl již dříve Povšík.

Chybějící čipy mohou mít podle odborů dopad v podobě zvýšených nákladů na výrobu a tím dosažení nižších zisků. Škoda se nyní snaží orientovat na efektivitu a hospodárnost svého podnikání.

Škoda poprvé ukazuje novou fabii

AutoMoto

„Světová ekonomika se momentálně vlivem koronavirové pandemie nachází v hodně náročné fázi, situace je napjatá. K tomu se přidávají efekty probíhající transformace celého automobilového průmyslu,“ uvedla Gillichová.

Škoda proto podle ní nadále prověřuje všechny své výdaje a náklady. „Samozřejmě i včetně těch personálních,“ uvedla Gillichová. Zda bude Škoda muset propouštět zaměstnance, není ale nyní jasné.

Výrobu ve Škodě může zkomplikovat také možné uzavření hranic s Polskem, odkud jezdí pendleři do závodu v Kvasinách.

„Společnost Škoda Auto téma intenzivně diskutuje s oběma ambasádami, ministerstvy a Ústředním krizovým štábem. Naším cílem je zachovat možnost přeshraničního pohybu na základě vydaného potvrzení o zaměstnání při vhodných preventivních opatřeních,“ uvedla Gillichová.

Výběr článků

Načítám