Článek
Najednou se zdá, že dvanáctiválec přece jen bude pracovat. Nikdo totiž od oficiálního představení studie Peugeot 907 vlastně nevěděl, co za pohonnou jednotku to vlastně šlape za předními koly. Prý dvanáctiválec. Ale jaký? Skupina PSA žádný nemá a ani jej nemůže získat od žádné spřátelené firmy (ani partnerství ve vývoji motorů s BMW nesahá tak daleko). Kde k agregátu s výkonem 368 kW přišli? Podle německého časopisu Auto Motor und Sport to je pouze složenina dvou šestiválců, které můžeme nejít třeba u modelu 607.
Ale kdo ví. Třeba se všechna tajemství odhalí právě v Goodwoodu. Tam totiž tenhle supersport z Francie dorazí. Karoserie dlouhá 4,37 m vypadá díky své výšce 1,22 m a šířce 1,88 m velmi "placatá". V konceptu byla poprvé použita i celoskleněná střecha, která se po pár letech dostala i do sériových modelů.
Automobil o pohotovostní hmotnosti 1361 kg má pro zlepšení jízdních vlastností vzadu výsuvné přítlačné křídlo. Bohužel výrobce neuvedl žádné další výkonnostní parametry, které by naznačili, do které kategorie se 907 zařadí. Bude v Anglii konkurovat Mercedesu SL, nebo dokonce SLR? Není tohle první krok k sériové výrobě? PSA by na to kapacity měla a touhu dostat se do nejvyšší třídy zde také nechybí.