Článek
Motor není zcela neznámý. Tento dvanáctiválec se totiž zanedlouho dostane i do modelu Audi Q7. Právě tady vzbudil skutečně velké pozdvižení. Jeho šest litrů disponující výkonem 368 kW a točivým momentem 1000 N.m dosud konkurenci nemá.
V modelu R8 se však setkáme s agregátem poněkud v jiném „rozpoložení“. Podle prvních informací se motor bude více podobat tomu závodnímu z vozu seriálu R10 TDI Le Mans. Maximální otáčky se patrně zvýší a také využití točivého momentu nebude mít to ideální rozmezí 1750 - 3000 ot./min.
:. Motor pro Audi Q7 i R8 - turbodieselový vidlicový dvanáctiválec foto: Audi
Audi R8 V12 TDI se s tímto agregátem uloženým před zadní nápravou dosáhne maximální rychlosti přes 300 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,2 s. Navíc se však spokojí s deseti litry nafty na 100 km. Bohužel jen v rámci kombinovaného provozu, při maximálním využití výkonového potenciálu se jistě zvedne o notný kus nahoru.