Článek
Monitoringové společnosti v Číně uvádějí, že koronavirus podle očekávání srazil k zemi tamní dosud velmi prosperující trh s automobily. Prodejní propady se podle odborníků liší napříč Čínou, ale tuzemské fabriky hlásí propad o osmatřicet procent oproti běžným prodejům v tomto období, jiné se blíží k číslům okolo 54 procent.
Znovuzrození Maserati se odsouvá
V tuto chvíli zůstává v Číně uzavřeno ještě přibližně devět procent prodejen s novými automobily, především proto, že se jim nepodařilo získat povolení od místních samospráv, které požadují přísná bezpečnostní a hygienická opatření.
Pokud jde o maloobchodní prodej automobilů, klesla čísla v jedné z nejlidnatějších zemí na světě o propastných 47 procent oproti normálu. Návštěvnost prodejen aut neboli showroomů jednotlivých značek je v průměru na 54 procentech normálu před krizí, u čínských automobilek je to až 35 procent.
„Některá města podporují své obyvatele, aby se vrátili do normálního života, důvěra spotřebitelů v nákup automobilů se ale stejně nevrátí do normálu minimálně do konce března,“ uvedla Čínská asociace pro osobní automobily.
Pražský autosalon má kvůli koronaviru nový termín
Bohužel, špatné zprávy jsou to i pro Evropu, kde automobilky po vzoru Číny také kvůli pandemii zastavily svůj provoz. Automobilový průmysl po celém světě proto patrně čekají velmi těžké časy, než se vše vrátí do normálního stavu.