Článek
Škoda 1000 MB byla prvním modelem automobilky s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Maximální rychlost byla 120 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 27 sekund a spotřeba paliva se pohybovala okolo 7,5 litru na 100 km.
Do roku 1969 brány mladoboleslavské automobilky opustilo 443 000 vozů. Velmi vyhledávané jsou podle automobilového experta Antonína Šípka tzv. sportovní dvoukarburátorové verze MBG a MBX, kterých se dohromady vyrobilo jen zhruba 6000 kusů.
Vzácných kupé MBX je v současnosti v registru vozidel 122 a čtyřdveřových MBG pak 80. Registrační značku má stále rovněž jeden vůz MB Tourist, který byl určen na vývoz. Vyráběla se také závodní verze Škoda 1000 MB Rallye, která byla nasazována na domácích i zahraničních soutěžích.
Ceny „embéček“ se odvíjejí podle stavu a vzácnosti verze. Obyčejné MB 1000 ve stavu před renovací se dá koupit za 50 000 až 70 000 Kč, renovované vozy stojí i 300 000 Kč. Cena vzácného kupé MBX může přesáhnout jeden milion korun.
Škoda 1000 MB je vyhledávaným veteránem, stejně jako její nástupce Škoda 100. Část lidí si je kupuje z nostalgie, protože v minulosti se tyto vozy objevily v mnoha rodinách. Ještě v 90. letech nebyla tisícovka na silnici žádnou vzácností.
Ránu embéčkům zasadilo „čištění“ centrálního registru vozidel v roce 1999 kvůli zavedení povinného smluvního pojištění. V této době bylo z registru vyřazeno přes 160 000 starých škodovek.
Škoda 1000 MB byla pro mladoboleslavskou automobilku přelomová. Šlo o první velkosériově vyráběný československý automobil, který měl na svou dobu několik unikátních technických řešení.