Článek
Celým názvem Mercedes-Maybach S 680 4Matic Edition 100 se vydražil v rámci on-line aukce jako volný zákaznický slot. Vůz bude po vyrobení předán autorizovaným prodejcem.
Vyvolávací cena automobilu byla ceníková cena vozu 8 435 748 Kč vč. DPH (6 971 692 Kč bez DPH), minimální výše každého dalšího příhozu pak byla symbolicky k 100letému jubileu 100 000 Kč.
V momentu ukončení aukce dosáhla částka nejvyšší nabídky na rovných 9 500 000 Kč vč. DPH, což představuje charitativní příspěvek Fondu Ohrožených Dětí ve výši 1 064 252 Kč, ke kterému půl milionu přidalo české zastoupení automobilky.
Jediný dvanáctiválec
Mercedes-Maybach třídy S má na rozdíl od klasického „eska” v prodloužené verzi L o dalších 18 centimetrů delší rozvor náprav. Verze 680 má navíc dvanáctiválcový motor jako jediný mercedes v nabídce.
Nabízí i výbavu navíc, mezi kterou patří speciálně odhlučněná zadní část interiéru, audiosystému Burmester 4D Surround Sound, dvojicí sedadel s bohatou nabídkou masážních funkcí a technicky vyspělých displejů pro informační a zábavní funkce.
Maybach slaví 100 let výroby aut limitovanými edicemi tříd S a GLS
Limitovaná stokusová série na oslavu 100 let od založení automobilky Maybach má navíc i speciální konfiguraci.
Typické znaky vozů Maybach, jako například výraznější maska chladiče, nesou emblém značky. Vůz je ručně lakován dvěma odstíny – stříbrná hightech/modrá nautik – a vybaven koženým čalouněním interiéru se speciálním designem v odstínech bílá crystal designo/stříbřitě šedá s perleťovým efektem.
Logo značky včetně nápisu „Edition 100“ zdobí střešní sloupky C, různé odkládací schránky a osvětlená ozdobná obložení interiéru. Nápis zvýrazňuje také kryty nábojů kol. Kola Třídy S se navíc lesknou novou šedou povrchovou úpravou.
Exkluzivitu speciální edice navíc umocňuje ochranná plachta na vůz s ikonickým dvojitým M a ručně vyrobený „diplomatický“ kufřík z měkké kůže pro uložení dokumentů a klíčku.
Manufakturní výrobce stříbrných příborů a jachet Robbe & Berking pak připravil číše na šampaňské s vlastní rytinou.
100 let, různé role
Během stovky let si značka Maybach prošla několika přemety. Založil ji Wilhelm a Karl Maybachovi na začátku 20. století. Otec a syn byli považováni za nadané konstruktéry, průkopníky automobilového luxusu a vytříbeného stylu.
Wilhelm Maybach, narozený v roce 1846, byl blízkým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera a zpočátku pracoval pro společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft. Mezi bezpočet jeho inovací patří vývoj prvního Mercedesu, který v roce 1901 dominoval závodnímu týdnu v Nice. Tento úspěch mu vynesl čestné označení „Roi des Constructeurs“ – král konstruktérů.
Dílo Virgila Abloha, jehož premiéry se nedožil. Speciální maybach vznikne jen ve 150 kusech
Na autosalonu v Berlíně v září 1921 představila společnost Maybach Motorenbau GmbH svůj první sériově vyráběný vůz. Typ W3 byl uměleckým dílem na kolech. První německý sériově vyráběný automobil s brzdami na všech kolech, planetovou převodovkou a interiérem s nejkvalitnějšími materiály.
Každý model Maybach měl jedinečnou výbavu. Indický mahárádža si nechal v roce 1928 ozdobit svou limuzínu dokonce zlatem a rubíny. Po smrti Karla Maybacha v roce 1960 převzala firmu Maybach Motorenbau GmbH společnost Daimler-Benz AG.
V roce 2002 byl Maybach vzkříšen jako samostatná značka. Do začátku roku 2013 byly zákazníkům dodávány modely Maybach 57, Maybach 62 nebo Maybach 62 Landaulet.
Od roku 2014 je tu však Mercedes-Maybach. Mercedes se rozhodl již nestavět zcela svébytné modely, ale přidat vrcholným mercedesům třešničku na dort – typicky je prodloužit, dopřát největší motor a ještě luxusněji vybavit na přání konkrétního zákazníka.
Kromě sériově vyráběných modelů Mercedes-Maybach třídy S a GLS uvedla značka na trh také modely S 600 Pullman a limitované speciální edice, jako například S 650 Cabriolet nebo G 650 Landaulet.