Článek
Na českých silnicích lze stále potkat téměř 33 tisíc vozů Škoda 100 s průměrným stářím 47 let. Kupé Škoda 110 R má v garáži přes 15 tisíc lidí. Je v průměru zhruba o dva roky mladší.
„Jednalo se v podstatě o facelift již zastarávající řady Škoda 1000/1100 MB. Vůz dostal modernější a pevnější karoserii, změnil se rovněž interiér a částečně i některé konstrukční prvky. Hlavní význam této modernizace pro škodovku vidím ve schopnosti zachování exportu do řady západoevropských zemí,“ říká nezávislý analytik a bývalý dlouholetý ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Ceny začínají na zhruba 40 tisících korun u kompletních vozů před renovací. Renovované veterány lze pořídit za cenu kolem 200 000 korun. U kupé 110 R se ceny vraků i vozů po renovaci ve srovnání se „stovkami“ násobí dvěma. Na bázi kupé navíc vzniklo v továrně zhruba 40 závodních speciálů Škoda 130 RS, které jsou mezi sběrateli velmi ceněné, a jejich hodnota většinou převyšuje milion korun.
Modelová řada Škoda 100 a 110 se vyráběla více než deset let a brány továrny v Mladé Boleslavi i závodu v Kvasinách za tu dobu opustilo přes milion těchto automobilů.