Článek
Největším automobilovým trhem v Evropě je Německo, kde se prodej v červnu zvýšil o 6,1 procenta na 297 329 vozů. Ve Španělsku prodej stoupl o 2,2 procenta a v Itálii o 15,1 procenta. Ve Francii se prodej snížil o 4,8 procenta.
Za šest měsíců letošního roku prodej stoupl o 4,5 procenta na 5,68 milionu. Všechny hlavní regiony zaznamenaly růst. Ve Španělsku se počet registrací zvýšil o 5,9 procenta, v Německu a Itálii o 5,4 procenta a ve Francii o 2,8 procenta.
Počet registrací bateriových elektromobilů v červnu klesl o jedno procento a jejich podíl na trhu se snížil na 14,4 procenta. V Belgii prodej stoupl o 50,4 procenta a v Itálii o 117,4 procenta, tento růst však smazal prudký pokles prodeje v Německu (-18,1 procenta), v Nizozemsku (-15 procent) a ve Francii (-10,3 procenta). Za pololetí počet registrací elektromobilů stoupl o 1,3 procenta a na celkovém prodeji měly podíl 12,5 procenta.
Labouristé chtějí vrátit zákaz prodeje spalovacích aut na rok 2030
Prodej vozů s benzinovým motorem zůstal v červnu relativně stabilní, snížil se o 0,7 procenta. Pokles prodeje ve Francii a Španělsku kompenzoval růst v Německu a v Itálii. Podobný byl vývoj i u naftových vozů, jejichž prodej klesl o 0,9 procenta.
Z velkých trhů rostl prodej naftových vozů jen v Německu. V Itálii, Francii a ve Španělsku klesl. Podíl vozů se spalovacím motorem, tedy benzinových i naftových, na celkovém prodeji klesl na 47,1 procenta ze 49,6 procenta loni v červnu.
Prodej Škody vzrostl o 14 procent
Největší automobilkou v regionu zůstal Volkswagen s podílem na celkovém prodeji 26,3 procenta. Firma v červnu zvýšila prodej o 4,7 procenta na více než 286 000 vozů. Součástí skupiny je i česká Škoda Auto, jejíž prodej v červnu vzrostl o 14 procent na 60 117 vozů. Škoda měla v červnu na celkovém prodeji aut v EU podíl 5,5 procenta. Prodej další velké automobilky Stellantis se v červnu zvýšil o 0,4 procenta a Renaultu o 6,2 procenta.