Článek
Přísnost britského kontrolního orgánu pro televizní reklamy ASA (Advertising Standards Authority) je dobře známá - v minulosti např. zakázal reklamu na auto jen proto, že řidiči za jízdy přišla SMS a zobrazila se na displeji. Nyní úřad znovu zasahuje, a to u reklamy na nový Land Rover Defender.
Tři defendery v ní jezdí terénem, pouští, pod vodopádem. A nakonec couvají ke kraji útesu, který se zobrazuje na kameře parkovacího systému - a vozu tam také pískají couvací senzory.
Právě to je problém. Couvací senzory totiž upozorňují na překážku, nikoliv na prázdnotu, která za hranou číhá. Dvě stížnosti podané k ASA znamenaly, že orgán zakázal reklamu vysílat.
Test Land Roveru Defender 90: Moderní, ale předloze věrný
Land Rover se samozřejmě bránil s tím, že couvací senzory reagují na kameny za autem, jenže ty podle ASA nejsou dostatečné k tomu, aby vybudily k parkovací činnosti, takže to vypadá, jako že defender dokáže varovat při přibližování k okraji skály.
Technicky má úřad pravdu, nicméně pokud se někdo při řízení neobejde bez parkovacích senzorů, ať už na silnici či v terénu, měl by se zamyslet, jestli skutečně řízení zvládá.