Hlavní obsah

V Británii zakázali reklamu na Land Rover Defender kvůli parkovacím čidlům

Podle kontrolního orgánu pro televizní reklamu to vypadá, jako by couvací senzory Land Roveru Defender dokázaly varovat před koncem skalního útesu. Její vysílání tedy zakázal.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Land Rover Defender 90 (Ilustrační foto)

Článek

Přísnost britského kontrolního orgánu pro televizní reklamy ASA (Advertising Standards Authority) je dobře známá - v minulosti např. zakázal reklamu na auto jen proto, že řidiči za jízdy přišla SMS a zobrazila se na displeji. Nyní úřad znovu zasahuje, a to u reklamy na nový Land Rover Defender.

Tři defendery v ní jezdí terénem, pouští, pod vodopádem. A nakonec couvají ke kraji útesu, který se zobrazuje na kameře parkovacího systému - a vozu tam také pískají couvací senzory.

Právě to je problém. Couvací senzory totiž upozorňují na překážku, nikoliv na prázdnotu, která za hranou číhá. Dvě stížnosti podané k ASA znamenaly, že orgán zakázal reklamu vysílat.

Test Land Roveru Defender 90: Moderní, ale předloze věrný

Testy

Land Rover se samozřejmě bránil s tím, že couvací senzory reagují na kameny za autem, jenže ty podle ASA nejsou dostatečné k tomu, aby vybudily k parkovací činnosti, takže to vypadá, jako že defender dokáže varovat při přibližování k okraji skály.

Technicky má úřad pravdu, nicméně pokud se někdo při řízení neobejde bez parkovacích senzorů, ať už na silnici či v terénu, měl by se zamyslet, jestli skutečně řízení zvládá.

Výběr článků

Načítám