Článek
Přesun výroby obou modelů do Bratislavy oznámil Volkswagen v roce 2020. Passat ustupuje výrobě elektromobilů v německém Emdenu, Superb se stěhuje z Kvasin zejména kvůli uvolnění kapacit pro výrobu modelů SUV. Původně byla argumentem i plánovaná výroba nové Fabie Combi, která byla na poslední chvíli v předloňském roce zrušena.
Zatímco superb se letos ještě vyrábí v obou karosářských verzích, passatu dobíhá výroba jen v případě kombi. Oba modely i v chystané nové generaci nabídnou spalovací motory s více stupni hybridní asistence.
Do nového výrobního programu společnost investuje přes 400 milionů eur (9,5 miliardy Kč), její celkové investice v zemi tím přesáhnou pět miliard eur (120 miliard Kč).
Příští Škoda Superb nabídne spalovací motory, velké změny se odehrají v interiéru
Nový superb a kodiaq dorazí ještě letos, potvrdila Škoda
Výroba passatů a superbů se plánuje na výrobní lince, ze které už nyní sjíždějí vozy Škoda Karoq a Volkswagen up! včetně jeho elektrické verze. Slovenská továrna Volkswagenu montuje také velká SUV Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 a Porsche Cayenne.
Při přípravě na výrobu novinek podnik například v montážní hale instaloval novou techniku a zařízení, postavil také novou karosárnu. Většinu potřebných prací firma podle Makayové už dokončila.
Volkswagen zaměstnává na Slovensku asi 11 000 lidí a v této pětimilionové zemi se řadí k největším zaměstnavatelům. V letošním roce společnost hodlá přijmout stovky nových pracovníků.
Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky. Kromě Volkswagenu mají v zemi své továrny také automobilky Jaguar Land Rover, Kia a Stellantis. Loni švédská automobilka Volvo Cars oznámila, že postaví na východě Slovenska závod na výrobu elektrických aut.
Loni automobilky na Slovensku mírně snížily výrobu, celkem asi na milion vozidel. Země si v přepočtu na obyvatele udržela podle místního Svazu automobilového průmyslu pozici největšího výrobce aut na světě.