Článek
„Největší rozruch na montáži M1 způsobila příprava nástupce vozu Spaceback, který je denně dáván do linky. Vůz je konstruován jinak než jeho předchůdce a zaměstnanci se musí učit mnoho nového. Nese to mnoho náběhových bolestí. Zaměstnanci nemají v současné době plně funkční nářadí pro nový typ vozu, a musí tak často pracovat ručně,” uvádí aktuální, sedmnácté číslo Škodováckého odboráře.
Výrobu provázejí komplikace, to je ale naprosto normální v případě všech automobilek po celém světě. Podle našich informací se sériové provedení nástupce rapidu, pojmenované buď Spaceback nebo Felicia, ukáže těsně před koncem letošního roku. Logicky by pak světová výstavní premiéra mohla proběhnout zkraje března na ženevském autosalonu.
Platforma VW Pola nebo Fabie IV
Nový model jsme koncem loňského srpna měli možnost krátce vidět: má agresivní přední masku, zdůrazňující šířku, trojúhelníkové světlomety a celkově působí úplně jinak než fabia. Zadní (C) sloupek je více skloněný, parádním detailem jsou pak zadní protáhlé svítilny.
Jde o nový model (postavený na platformě MQB A0) nakreslený dnes již bývalým šéfdesignerem Jozefem Kabaněm. Na první pohled působí velmi emocionálně, na poměry Škody až nečekaně odvázaně. Pokud se vnější design za těch devět měsíců nějak výrazně nezměnil, půjde o jednu z nejhezčích škodovek.