Článek
Alfa Romeo přijde v roce 2025 s novou elektrickou architekturou od své mateřské firmy Stellantis a použije ji na nový model Giulia. Šéf automobilky Jean Phillipe-Imparato ovšem ujišťuje, že to nijak neovlivní filozofii, kterou prosazuje. Alfa totiž podle něj má zůstat řidičským autem, které nijak neubírá pozornost od řízení přehnanými technologiemi.
„Já samozřejmě respektuji to, co například Mercedes dělá se svojí digitální technologií, ale naši zákazníci nehledají ve svých autech metr široké obrazovky infotainmentu nebo 200 digitálních asistenčních systémů, které se dají skrze ně zapínat a vypínat,“ uvedl pro Autocar Imparato.
„Vyvíjíme naši technologii a uvidíte, na čem pracujeme, už v roce 2025, kdy Alfa Romeo jako první nasadí zcela novou elektronickou architekturu skupiny Stellantis, STLA Brain. Ale nezmění to, jak naše auta oslovují naše zákazníky,“ dodal.
Průzkum zákazníků Alfy Romeo měl vedení skutečně naznačit, že její kupující chtějí ve svých vozech spíše teleskopickou – tedy zasouvací – obrazovku infotainmentu a systém, který poskytne informace o vozidle, nikoli zbytečnosti, které řidiče zbytečnosti rozptýlí. Podle Imparata by mohla být cesta v rozšířeném head-up displeji. „Připadá mi to jako něco, co by měla Alfa udělat.“
Alfa se však mimo jiné údajně nebrání systému autonomního řízení. Imparato ale uvedl, že se řidič před jízdou bude moci rozhodnout, zda chce řídit sám, nebo se chce nechat odvézt.