Článek
Citroën působí na australském trhu od roku 1923 a dosáhl nejdelší nepřetržité série v regionu. Dnes místní sestavu tvoří stárnoucí C3, crossover C4, SUV C5 Aircross a crossover C5 X. Australským kupcům se už nedostane nové generace C3 a C3 Aircross, které nedávno v Evropě představily nový designový jazyk.
Roční prodej Citroënu v Austrálii klesl z vrcholných 3803 kusů v roce 2007 na pouhých 175 kusů v roce 2021, od té doby nevykazuje žádné skutečné známky oživení.
V první polovině roku 2024 společnost registrovala pouze 87 vozidel. Jak uvádí místní web CarExpert, mainstreamová značka s dvojitým šípem ve znaku na tom byla hůř než malosériové luxusní značky jako Maserati s 200 kusy, Ferrari se 113, Lotus se 102, Bentley rovněž se 102 a Aston Martin s 86 kusy. Pouze McLaren a Rolls-Royce prodaly v Austrálii méně kusů.
Nový Citroën C3 Aircross přijíždí s prostorem pro 7 cestujících
Celkově se v prvním pololetí letošního roku prodalo v Austrálii 632 tisíc automobilů. Žebříčku dlouhodobě vévodí japonské automobilky, především Toyota, ale i Mazda či Mitsubishi, spolu s tradičním Fordem.
Australský importér Citroënu Inchcape Australia oznámil, že bude ctít pětiletou záruku u všech objednávek ve 35 stávajících servisech.
Čas hledět do budoucnosti
David Owen, generální ředitel zastoupení, uvedl v prohlášení: „I když uznáváme a oslavujeme bohatou historii Citroënu na australském trhu, musíme se dívat do budoucnosti a brát v úvahu rychle se vyvíjející, dynamickou a konkurenční povahu tohoto odvětví a místního trhu spolu s měnícími se požadavky spotřebitelů.“ Dodal, že rozhodnutí ukončit prodej nových vozidel nebylo lehké.
„Bylo rozhodnuto po pečlivém zvážení současného a budoucího produktu dostupného pro naší zemi, v kontextu místního trhu a preferencí,“ řekl Owen. Jinými slovy po přechodu Citroënu na nízkonákladové modely se ukázalo, že pro další budgetovou značku není místo.