Článek
Díky těmto předpisům bude v Anglii do roku 2030, kdy se ve Spojeném království přestanou prodávat nové benzinové a naftové automobily, zřízeno až 145 tisíc dalších dobíjecích stanic ročně.
England will lead the world by requiring all new buildings to have #ElectricVehicle chargepoints installed, helping to:
— Department for Transport (@transportgovuk) November 22, 2021
🔌 Make EV charging more accessible
🚗 Accelerate the transition to EVs
💼 Boost green jobs
Read more on the new regulations: https://t.co/bXp6lQsGuQ
Napříč Anglií je v tuto chvíli k dispozici 26 tisíc veřejných nabíjecích stanic, k tomu dalších 250 tisíc v domácnostech a na pracovištích.
Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice
„U nových obytných domů (včetně bytů), které mají u pozemku vlastní parkoviště, bude vyžadováno alespoň jedno dobíjecí místo na obytný dům,“ prozradil Novinkám tiskový mluvčí ministerstva dopravy Marco Barbato.
„Nebytová parkoviště, která mají více než deset parkovacích míst, budou mít alespoň jedno dobíjecí místo. Kabelové vedení bude muset být k dispozici pro každé páté z celkového počtu míst,“ dodal.
Nařízení se bude kromě nově vybudovaných objektů týkat také těch, které projdou rekonstrukcí. Česká republika přijala obdobná pravidla implementací směrnice EU, která nabyla účinnosti 12. listopadu.
Rychlonabíjecí stanice jen v nebytových budovách
Johnsonova vláda si od nařízení slibuje větší dostupnost klimaticky rozumnějšího způsobu života.
Rychlonabíjecí stanice používají stejnosměrný proud, což vyžaduje třífázové připojení k síti, které není v domácnostech v Británii standardem. Rychlonabíjecí stanice instalované podle těchto předpisů však mohou být běžnější v nebytových budovách.
Jak je všeobecně známo, baterie v elektroautech zatím nevydrží moc dlouho, a proto skutečnost, že si bude člověk moct svůj vůz dobít jak doma, v práci, tak při nákupu, by už lidi nemuselo od nákupu bezemisního vozidla odrazovat.
Co se týče typu nabíjecího místa, pro domácnosti budou předpisy vyžadovat instalaci nabíjecích bodů s minimálním výkonem 7 kW. Tato rychlost je nabíjena střídavým proudem, což je značně pomalejší, a proto vhodné pouze pro místa, kde člověku nevadí nechat auto přes noc.
Prodej baterií pro elektroauta se za čtyři měsíce více než zdvojnásobil
„Rychlonabíjecí stanice používají stejnosměrný proud, což vyžaduje třífázové připojení k síti, které není v domácnostech v Británii standardem. Rychlonabíjecí stanice instalované podle těchto předpisů však mohou být běžnější v nebytových budovách,“ vysvětlil rozhodnutí Barbato z ministerstva dopravy.
Britský ministerský předseda měl ambiciózní záměr velkou pompou představit na pondělní akci Konfederace britského průmyslu (CBI), jeho projev však nešel podle plánu, pomíchaly se mu stránky a v řeči sbíhal k nesouvisejícím tématům, jako je fenomén animované postavičky pro děti Prasátko Peppa.