Článek
Sériové v uvozovkách proto, neboť bude vyrobeno pouze 75 kousků. Pininfarina totiž v roce 2005 oslaví své 75. narozeniny. O tom, že nový počin tohoto legendárního designérského studia, které si ostruhy vydobylo dlouholetou a nezapomenutelnou spoluprací s Ferrari, je automobilem pro požitek a radost z jízdy jako takové, není pochyb.
Ani ne čtyřmetrový vůz pohání čtyřválec Toyota VVTL-i s šestnáctiventilovou technikou v úpravě Lotusu. Hliníkové šasi vážící pouze 850 kilogramů vzešlo ze sportovního dvoumístného roadsteru Lotus Elite. Nevšední dojmy však majitel vozu Enjoy může čerpat nejen z jízdy po silnici. Stačí odmontovat blatníky a s autem se dá vyjet také na závodní okruh, kde může do jisté míry nahrazovat pocity z monopostu ve stylu formule 1.
Čalounění s neoprénem
V pravdě exkluzivní je provedení interiéru. Podílela se na něm totiž firma Louis Vuitton, která se od roku 1896 věnuje výrobě luxusních kabelek. Vzhledem k tomu, že tento vůz vysoký jen 1070 mm nemá střechu, přišlo na řadu kožené čalounění s neoprénovou úpravou. Posádka by se tak v případě deště neměla strachovat, že bude interiér poškozen.
Vůz nemá čelní sklo. Pro pasažéry jsou proto přichystány zvláštní kombinézy, které v Ženevě při premiéře názorně předváděla sličná modelka. Jsou uloženy v malém prostoru za sedadly stejně jako přilby, jejichž užívání je při absenci čelního skla nezbytností.
Základní technická data | |
Rozměry | |
Délka | 3802 mm |
Šířka | 1805 mm |
Výška | 1140 mm |
Rozvor | 2375 mm |
Motor | |
Čtyřválec, 16-V Toyota VVTL-i, kalibrovaný Lotusem | |
Výkon | 189 koní (141 kW) |
Šestistupňová převodovka | |
Max. rychlost | 250 km/hod |
Zrychlení z 0-100 km/hod | 5,2 s |