Článek
Automobilový závod v podhůří Orlických hor má svou historii celkem dlouhou. Ta spadá do počátku dvacátých let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V té době zde bylo vyrobeno asi 3 700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl čtyř kusů a v době výroby vojenských karoserií sedm až osm kusů.
V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách. V témže roce opustily brány závodu první vozy Škoda Superb.
Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu.
V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí modely Roomster a Superb.