Článek
Enyaq ve stylové karosářské verzi Coupé se od premiéry v loňském roce od začátku prezentoval i ve své výchozí variantě bez znaků RS. Objednat lze ale takové vozidlo na českém trhu až nyní.
Jde o varianty iV 80 a iV 80×. Tedy s s kapacitou baterie 82 kWh a pohonem zadních, respektive všech kol. Výkon činí 150 kW či 195 kW v případě dvoumotorové verze s písmenem „x“ v názvu.
Základní výbava celé modelové řady se nově jmenuje Clever a zahrnuje většinu položek dřívějšího provedení Loft. Ve standardu mohou zákazníci očekávat například LED světla vpředu i vzadu, virtuální kokpit s navigací, parkovací kameru, třízónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či balíček asistované jízdy 1.0.
Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák
Paket Clever přidává Matrix-LED přední světlomety s ostřikovači, LED zadní světla s animovanými ukazateli, elektricky ovládané sedadlo řidiče, boční airbagy vzadu, elektrické víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem a vyšší úroveň asistované jízdy 2.5. Tento paket odpovídá specifikaci Sportline.
Paket Advanced rozšiřuje výbavu o vyhřívání zadních sedadel a čelního skla, osvětlenou přední masku Crystal Face, head-up displej a audiosystém Canton, což koresponduje se specifikací RS.
Vrchol představuje paket Maxx, který servíruje navíc adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení, sportovní multifunkční kožený volant, panoramatický kamerový systém, automatické parkování, asistent pro předjíždění či elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí a bederními opěrkami.
Aktuální cena modelové řady Enyaq startuje na částce 1 239 900 Kč za provedení iV 60 v karoserii SUV. Základní varianta iV 60 pro Coupé k dispozici zatím není. Nově uvedené Coupé iV 80 vychází v ceníku na 1 424 900 Kč. Verze 80× s pohonem všech kol je k dostání od 1 524 900 Kč včetně DPH.
Uvedením čtyř nových elektrických vozů a dvou modernizovaných enyaqů plánuje automobilka do roku 2026 rozšířit svou nabídku čistě elektrických vozů na šest modelů. Do roku 2027 investuje Škoda Auto do elektromobility 5,6 miliardy eur (přes 133 miliard korun).