Článek
Společnost Yamaha je známá především svými motocykly, čtyřkolkami a sněžnými skútry, kromě toho se však věnuje i vývoji spalovacích motorů, včetně jejich úpravy pro spalování vodíku. Tato technologie by totiž v budoucnu mohla výrazně prodloužit jejich životnost.
V rámci tohoto vývoje se nyní Yamaha pochlubila konceptem Drive H2, což je speciálně upravený čtyřmístný golfový vozík, vycházející z modelu Drive2 Concierge. Jeho jednoválcový spalovací motor je však uzpůsoben právě pro spalování vodíku.
Český patent může změnit budoucnost vodíkové dopravy

Ten je umístěn ve dvou vysokotlakých nádržích, každá má objem 25 litrů, přičemž jedna je pod sedadlem řidiče, zatímco druhá v místě zadní (třetí) lavice. Cílem konceptu je ukázat snahu společnosti o nalézání nového typu pohonu, který doplní již používané spalovací motory i čistě elektrické systémy pohonu.

Koncept vodíkového golfového vozíku Yamaha
Společnost Yamaha přitom již v minulosti představila generátory vybavené spalovacími motory na vodík i rekreační terénní vozidla (ROV), jejichž spalovací motor byl upraven pro specifické spalování vodíku.
Při tomto procesu sice téměř nevznikají emise CO2, přesto se společnost musí popasovat s jinými výzvami, jako je například vlhkost vznikající při spalování vodíku. Technici tak musejí předejít rizikům vzniku koroze a emulzifikaci oleje (smíšení oleje a vody).
Koncept vodíkového golfového vozíku plánuje společnost testovat a zkoušet na něm možnost uplatnění tohoto pohonu v praxi. Do budoucna by tak vodík mohl ve vozíku Drive2 Concierge 4 doplnit spalovací a čistě elektrické pohonné ústrojí.
Kromě Yamahy pracuje na motorech spalujících vodík také automobilka Toyota, která do závodů nasazuje speciální GR Corollu s tříválcem spalujícím vodík. Čtyřválcový turbomotor spalující vodík navíc nedávno představila i rakouská společnost AVL Racetech, která z něj dostala přes 400 koní a 510 Nm točivého momentu.
Toyota se nechce vzdát sporťáků se spalovacími motory, zachránit je může vodík
