Článek
Automobilka Volvo, součást čínské skupiny Geely, patřila v oblasti elektrifikace mezi velmi ambiciózní značky. Do konce roku 2030 plánovala ukončit prodej automobilů se spalovacími motory a soustředit se chtěla už jen na elektromobily. To se však mění, uvádí agentura AP.
S ohledem na aktuální situaci na trhu, kdy poptávka po elektromobilech značně ochladla, už i švédská značka mění své cíle. Je tak již několikátou v pořadí, už dříve své plány změnily automobilky Mercedes-Benz nebo Ford.
Namísto ukončení prodeje aut se spalovacími motory chce Volvo nabízet do roku 2030 z 90 procent elektrifikované modely, čímž se kromě klasických elektromobilů rozumí i plug-in hybridy. Zbylých 10 procent nabídky by mělo připadnout na vozy s 48V mild-hybridními systémy.
Volvo nabírá opačný směr, přesouvá výrobu elektromobilů z Číny do Belgie
„Jsme přesvědčeni, že naše budoucnost je elektrická,“ uvedl podle AP ve středečním prohlášení generální ředitel značky Jim Rowan. „Je však jasné, že přechod na elektrifikaci nebude lineární a zákazníci a trhy se pohybují různou rychlostí zavádění.“
Připomeňme, že prodej čistě bateriových elektromobilů v Evropě za červenec meziročně klesl o 10,8 procenta. Bateriové elektromobily tak tvořily 12,1 procenta trhu, zatímco v loňském roce to bylo 13,5 procenta, jak uvedla Evropská asociace výrobců automobilů.
Automobilka Volvo si také údajně není jistá dopadem cel, která byla uvalena na dovoz elektromobilů z Číny, kde sídlí mateřská společnost automobilky. V USA tato cla dosahují 100 procent, v zemích EU by se měla pohybovat v rozmezí 17,4 až 37,6 procenta.