Hlavní obsah

Už i Volvo brzdí s přechodem na zcela elektrickou nabídku

Švédská automobilka plánovala skončit s prodejem spalovacích aut do konce desetiletí, s ohledem na aktuální situaci na trhu ale přehodnotila cíle. Do konce desetiletí chce nabízet až 90 procent aut v čistě elektrické či plug-in hybridní verzi, zbytek připadne na mild-hybridy.

Foto: Volvo

Logo automobilky Volvo

Článek

Automobilka Volvo, součást čínské skupiny Geely, patřila v oblasti elektrifikace mezi velmi ambiciózní značky. Do konce roku 2030 plánovala ukončit prodej automobilů se spalovacími motory a soustředit se chtěla už jen na elektromobily. To se však mění, uvádí agentura AP.

S ohledem na aktuální situaci na trhu, kdy poptávka po elektromobilech značně ochladla, už i švédská značka mění své cíle. Je tak již několikátou v pořadí, už dříve své plány změnily automobilky Mercedes-Benz nebo Ford.

Namísto ukončení prodeje aut se spalovacími motory chce Volvo nabízet do roku 2030 z 90 procent elektrifikované modely, čímž se kromě klasických elektromobilů rozumí i plug-in hybridy. Zbylých 10 procent nabídky by mělo připadnout na vozy s 48V mild-hybridními systémy.

Foto: Volvo

Volvo EX90 je čistě elektrickou verzí populárního SUV modelu XC90, prodávat se budou společně.

Volvo nabírá opačný směr, přesouvá výrobu elektromobilů z Číny do Belgie

AutoMoto

„Jsme přesvědčeni, že naše budoucnost je elektrická,“ uvedl podle AP ve středečním prohlášení generální ředitel značky Jim Rowan. „Je však jasné, že přechod na elektrifikaci nebude lineární a zákazníci a trhy se pohybují různou rychlostí zavádění.“

Připomeňme, že prodej čistě bateriových elektromobilů v Evropě za červenec meziročně klesl o 10,8 procenta. Bateriové elektromobily tak tvořily 12,1 procenta trhu, zatímco v loňském roce to bylo 13,5 procenta, jak uvedla Evropská asociace výrobců automobilů.

Automobilka Volvo si také údajně není jistá dopadem cel, která byla uvalena na dovoz elektromobilů z Číny, kde sídlí mateřská společnost automobilky. V USA tato cla dosahují 100 procent, v zemích EU by se měla pohybovat v rozmezí 17,4 až 37,6 procenta.

Konec elektrické euforie? Mnohé automobilky přehodnocují plány

AutoMoto
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám