Článek
Hlídání slepého (nebo mrtvého) úhlu není zas až tak složitá věc. Tedy u auta. Tam totiž mohou svou práci zastat parkovací senzory, které dokážou ohledávat okolí. Ovšem motorka parkovací senzory nemá, a přesto je někde mezi okrajem výhledu zrcátka a periferním viděním řidiče prostor, kam se schová klidně celé auto.
A tak BMW nabízí nově do svého velkého skútru C650 GT a také Sport novou funkci Side View Assist, která spoléhá na speciálně přidané čtyři senzory umístěné vzadu mezi blatníkem a sedlem a vpředu na řídítkách. Tyto čtyři senzory dokážou ohledat okolí stroje do vzdálenosti přibližně pěti metrů v kompletním kruhu. Systém funguje mezi rychlostmi 25-80 km/h a vozidlo, nesmí mít rozdíl rychlostí větší než 10 km/h.
Pokud se tak stane, na držátku zpětného zrcátka se rozsvítí žlutý výstražný trojúhelník. Pokud i tak dá řidič znamení o změně směru jízdy, začne tento trojúhelník varovně blikat.
Ostatně tenhle motocykl je opravdu perfektně vybavený. Vždyť má vlastně všechno, co nejmodernější auta. Hlídá tlak vzduchu v pneumatikách, má vyhřívané rukojeti i sedadlo, světlo má denní svícení i funkci přisvícení cesty domů (zhasnutí až po několika desítkách sekund po uzamčení stroje) nebo automatickou parkovací brzdu po zastavení motocyklu.