Článek
Samořídící nákladní auta jsou, minimálně na krátké vzdálenosti a pro manipulaci s nákladem v uzavřených areálech, podle řady zdrojů slibnou cestou. Značka Kamaz se připojila s malým strojem s plachtovou nástavbou, který nejenže nemá kabinu, ale ani není poznat, kde má příď.
Totiž - na obou stranách stroje jsou přední světlomety i zadní obrysové svítilny, a také obě nápravy jsou natáčecí. Nemá-li tedy rozsvícená světla, což při zkoušce, kterou ukazuje video, nemá, není na první pohled poznat, kam zrovna jede.
Z praktického hlediska to však dává smysl - vůz se nemusí otáčet. Prostě přijede k nakládací rampě popředu a popředu i odjíždí, ale přesto opačným směrem, než přijel. Stačí, aby jeho nákladový prostor - u prototypu krytý plachtou - byl přístupný z obou stran.
Na den řidičem kamazu v pískovně
Zkouška také ukazuje, jak vůz zastavil před přechodem, po němž zrovna přecházel figurant. Je ale otázkou, jak si vyložit instrukce, které v tu chvíli slyšíme; samořídící auto by žádné hlasové instrukce nemělo potřebovat.
Kamaz podle agentury Reuters uvádí, že stroj byl vyvinut jako ryze samořídící a že nemá možnost, aby v něm seděl řidič-člověk. A také, že není zatím jisté, zda se cokoliv na tento způsob dostane do prodeje.