Hlavní obsah

Už i Rusové mají samořídící náklaďák. Nepoznáte na něm, kde má příď

Reuters, Novinky, Marek Bednář

Ruský Kamaz představil svůj prototyp samořídícího náklaďáku, stavěný tak, že by měl být schopný jezdit na kteroukoliv stranu. Zkouška ukázala, že umí zastavit před chodcem na přechodu, ale video budí pochybnosti.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Ruský Kamaz představil samořídící náklaďák bez kabinyVideo: JSC Kamaz, Reuters

Článek

Samořídící nákladní auta jsou, minimálně na krátké vzdálenosti a pro manipulaci s nákladem v uzavřených areálech, podle řady zdrojů slibnou cestou. Značka Kamaz se připojila s malým strojem s plachtovou nástavbou, který nejenže nemá kabinu, ale ani není poznat, kde má příď.

Totiž - na obou stranách stroje jsou přední světlomety i zadní obrysové svítilny, a také obě nápravy jsou natáčecí. Nemá-li tedy rozsvícená světla, což při zkoušce, kterou ukazuje video, nemá, není na první pohled poznat, kam zrovna jede.

Z praktického hlediska to však dává smysl - vůz se nemusí otáčet. Prostě přijede k nakládací rampě popředu a popředu i odjíždí, ale přesto opačným směrem, než přijel. Stačí, aby jeho nákladový prostor - u prototypu krytý plachtou - byl přístupný z obou stran.

Na den řidičem kamazu v pískovně

AutoMoto

Zkouška také ukazuje, jak vůz zastavil před přechodem, po němž zrovna přecházel figurant. Je ale otázkou, jak si vyložit instrukce, které v tu chvíli slyšíme; samořídící auto by žádné hlasové instrukce nemělo potřebovat.

Kamaz podle agentury Reuters uvádí, že stroj byl vyvinut jako ryze samořídící a že nemá možnost, aby v něm seděl řidič-člověk. A také, že není zatím jisté, zda se cokoliv na tento způsob dostane do prodeje.

Související články

Ruský Kamaz vyvíjí vlastní autonomní vůz

Tak už i Rusko naskočilo do velkého závodu o autonomní vozidla. V této zemi se souběžně vyvíjejí už dva vozy, které nepotřebují řidiče, a jedna firma...

Výběr článků

Načítám