Článek
Britská automobilka McLaren dosud byla jedním z několika posledních výrobců supersportů, který nenabízí nebo aspoň nechystá vůz třídy SUV. „Byla“ je důležité - podle webu britského magazínu Autocar totiž chystá vysokovýkonný crossover. To jde přímo proti někdejšímu vyjádření značky, že bude vyrábět vždy jen supersporty a hypersporty.
Kromě obratu o 180° co do typů karoserie v nabídce je tu pro puristické fanoušky druhá rána - SUV nemá být nikdy k mání se spalovacím motorem. Přijde jako bateriový elektromobil, a to někdy v druhé polovině tohoto desetiletí.
McLaren F1 slaví třicet let od vstupu na scénu. Dodnes překypuje superlativy
McLaren chce podle magazínu konkurovat Astonu Martin DBX. To by znamenalo relativně nízkou a kompaktní karoserii s dvěma nebo třemi elektromotory pro pohon všech kol a kombinovaným výkonem okolo 600-700 koní.
Co do ceny samozřejmě nepočítejte s žádnou lácí, SUV značky McLaren bude jistě stejně špičkové jako všechna ostatní její auta. To znamená, že můžeme očekávat nejmodernější technologii baterie i všeho kolem - a cenu, kterou Autocar odhaduje někam mezi 250 a 350 tisíc liber, tedy 7,15-10 milionů korun.
Ferrari chce do roku 2030 prodávat 80 procent elektromobilů a hybridů
Proč McLaren najednou tak otočil? S největší pravděpodobností si uvědomil, že absencí SUV v nabídce se připravuje o obrovské sumy peněz, které inkasují konkurenti jako Lamborghini, Porsche či již zmíněný Aston Martin. Urus se loni prodával dvojnásobně oproti huracánu, cayenne a macan tvořily víc než polovinu zhruba třísettisícových loňských prodejů Porsche a téměř stejně to bylo u Astonu s modelem DBX.
Nápovědou může být i změna ve vedení značky. Koncem loňského roku automobilku náhle opustil generální ředitel Mike Flewitt, který byl nejčastěji spojován se slovy o tom, že SUV v nabídce nebude. Nahrazuje ho Michael Leiters, který u Porsche dohlížel na SUV Cayenne a Macan a od roku 2014 zastával pozici technického ředitele Ferrari. Tak akorát v době, kdy automobilka začala vyvíjet SUV Purosangue.