Hlavní obsah

Už i Jeep Wrangler je hybridní. O vlastnosti v terénu ale nepřijde

Novinky, Daniel Havlina

Jeep pokračuje ve svém závazku elektrifikovat postupně celou svoji modelovou řadu. Na celosvětový trh přichází model Wrangler 4xe, který by se měl v evropských showroomech začít prodávat v příštím roce.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Článek

Elektrifikovaný Wrangler se stává už třetím modelem Jeep do zásuvky. Letos v létě jsme se dočkali modelu Compass 4xe a také malého kompaktního SUV Renegade.

Jeep představil Grand Wagoneer, oživuje tradici luxusních SUV

AutoMoto

Jeep pod kapotu nového plug-in hybridu umístil dvoulitrový benzínový motor s turbodmychadlem a připojil k němu dva elektromotory. Ty pohání lithium-iontové baterie s kapacitou 17 kWh, které jsou umístěny pod druhou řadou sedaček. Vůz má díky tomu výkon 375 koňských sil a točivý moment 637 Nm, což je mimochodem více než u dieselové verze auta.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 4xe dorazí na trh v první polovině roku 2021.

Řidiči během jízdy s elektrifikovaným Wranglerem budou moci vybrat hned ze tří jízdních režimů, a to Hybrid, Electric a eSave. U prvních dvou je funkce jasná. Hybridní pohon pojí všechny motory dohromady s tím, že upřednostňuje elektrický agregát. Elektrický mód pak změní Wrangler na tiché auto, a to až na 40 kilometrů. V móde eSave pak řidič může šetřit energii v bateriích na později.

Toyota Land Cruiser prošla modernizací, je silnější i úspornější

AutoMoto

Kompaktní off-road se bude po celém světě nabízet ve třech modelových řadách: 4xe, Sahara 4xe a Rubicon 4xe. Základní verze a verze Sahara dorazí se stálým pohonem všech čtyř kol a diferenciálem Trac-loc. V případě Rubiconu to pak bude čtyřkolka Roc-Trac s elektricky uzamykatelnými nápravami.

Foto: Jeep

Autoři vozidla si dali záležet, aby Jeep i s elektromotorem pořád působil drsným dojmem.

V Jeepu si v neposlední řadě dali hodně záležet na tom, aby elektrifikovaný Wrangler pořád působil jako ta pravá bestie do terénu. Zákazníci budou mít proto k dispozici řadu off-roadových doplňků. Exkluzivně s tímto modelem budou moci zákazníci zvolit i doplňkovou modrou barvu, která v Jeepu elektrifikaci evokuje.

Související články

Test Jeepu Wrangler Rubicon: V terénu králem

Nejdrsnější verze Wrangleru má už ve standardu uzávěrku i předního diferenciálu a to, pro co vznikl, tedy jízdu mimo asfalt, zvládá bravurně. Nedostatků si...

Výběr článků

Načítám