Článek
Elektrifikovaný Wrangler se stává už třetím modelem Jeep do zásuvky. Letos v létě jsme se dočkali modelu Compass 4xe a také malého kompaktního SUV Renegade.
Jeep představil Grand Wagoneer, oživuje tradici luxusních SUV
Jeep pod kapotu nového plug-in hybridu umístil dvoulitrový benzínový motor s turbodmychadlem a připojil k němu dva elektromotory. Ty pohání lithium-iontové baterie s kapacitou 17 kWh, které jsou umístěny pod druhou řadou sedaček. Vůz má díky tomu výkon 375 koňských sil a točivý moment 637 Nm, což je mimochodem více než u dieselové verze auta.
Řidiči během jízdy s elektrifikovaným Wranglerem budou moci vybrat hned ze tří jízdních režimů, a to Hybrid, Electric a eSave. U prvních dvou je funkce jasná. Hybridní pohon pojí všechny motory dohromady s tím, že upřednostňuje elektrický agregát. Elektrický mód pak změní Wrangler na tiché auto, a to až na 40 kilometrů. V móde eSave pak řidič může šetřit energii v bateriích na později.
Toyota Land Cruiser prošla modernizací, je silnější i úspornější
Kompaktní off-road se bude po celém světě nabízet ve třech modelových řadách: 4xe, Sahara 4xe a Rubicon 4xe. Základní verze a verze Sahara dorazí se stálým pohonem všech čtyř kol a diferenciálem Trac-loc. V případě Rubiconu to pak bude čtyřkolka Roc-Trac s elektricky uzamykatelnými nápravami.
V Jeepu si v neposlední řadě dali hodně záležet na tom, aby elektrifikovaný Wrangler pořád působil jako ta pravá bestie do terénu. Zákazníci budou mít proto k dispozici řadu off-roadových doplňků. Exkluzivně s tímto modelem budou moci zákazníci zvolit i doplňkovou modrou barvu, která v Jeepu elektrifikaci evokuje.