Článek
Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.[celá zpráva]
V Evropské unii se aféra týká 8,5 miliónu automobilů. Zhruba 5,2 miliónu vozů s motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze softwarovou úpravu, která zabere asi 30 minut. U tří miliónů aut s motory o objemu 1,6 litru bude zapotřebí rovněž nevelká fyzická úprava, práce by však měla trvat méně než hodinu.
Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 000 vozů s motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit ještě tento týden. Podle agentury DPA se předpokládá, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.
Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard Kč). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoli budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo.