Článek
Náhlá výměna generálního ředitele koncernu Volkswagen, která vyšla najevo koncem minulého týdne, znamená, že od 1. září letošního roku povede tuto gigantickou německou firmu Oliver Blume. Ten má za sebou dlouholeté působení v čele automobilky Porsche, která do koncernu patří, stejně jako např. česká Škoda Auto.
Blumeho v jeho nové roli čeká spousta práce. Jednou z největších výzev, které před ním stojí, je primární úpis akcií Porsche, které by tak vstoupilo na akciové trhy samostatně, odděleně od koncernu Volkswagen.
Diessův konec v čele koncernu VW byl plánovaný narychlo, během jeho služební cesty
Je důležité, aby byl úpis úspěšný, neboť může zvednout hodnotu koncernu, píše web Automotive News Europe. Takový krok může rovněž získat značné peníze na rozvoj elektromobility, do níž se Blumeho předchůdce pustil opravdu po hlavě.
Dalším úkolem bude zlepšit fungování softwarové divize Cariad, jejímž vedením byl dosud pověřen právě Herbert Diess. Rozbíhání se neobešlo bez problémů a zdržení, které mimo jiné stály za odkladem uvedení některých nových elektrických modelů na trh.
Koncern se také musí starat o to, aby započatý ekonomický růst ve Spojených státech (konečně tam přestal být ztrátový) pokračoval. Reputaci koncernu tam nesmírně uškodil emisní skandál Dieselgate, který se provalil v září roku 2015.
Před novým šéfem stojí také zvládnutí krize v Číně, kde ztrácí tržní podíl kvůli nepříliš dobře zvládnutým problémům s nedostatkem čipů. A pořád je tu konkurence ve formě Tesly, které se navzdory problémům v dodavatelských řetězcích pořád docela daří, a navíc u ní fungují softwarové aktualizace po internetu.
Volkswagen může předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025, říká šéf koncernu
Oliver Blume pracuje celou svou kariéru u koncernu Volkswagen. Po univerzitním studiu strojního inženýrství nastupoval v roce 1994 do automobilky Audi. Tam a později u Seatu zastával seniorní pozice v plánování výroby.
V roce 2009 se stal šéfem plánování výroby ve wolfsburské továrně Volkswagenu. O čtyři roky později se stal členem představenstva Porsche za výrobu a logistiku. Od roku 2015 automobilku Porsche vede jako generální ředitel.