Hlavní obsah

Unikátní Maybach Exelero

Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

Ve středu měl na Tempodromu v Berlíně světovou premiéru unikátní a jedinečný vůz Maybach Exelero. Na zakázku byl postaven pro výrobce pneumatik Fulda Reifenwerke, který ho využije jako "propagační nosič" nových plášťů Fulda Carat Exelero.

Článek

Spolupráce na novém Maybachu Exelero není prvním setkáním obou společností. Již v roce 1938 se setkaly při stavbě vozu Maybach SW38. Exelero je důstojným nástupcem tohoto vozu po všech stránkách. Fulda využívá tyto automobily pro testování nových pneumatik.

Maybach Exelero má pod kapotou dvanáctiválec do V s objemem 5908 ccm se dvěma turbodmychadly. Pohonná jednotka tak disponuje výkonem 515 kW (700 koní) při 7000 ot./min. a maximálním točivým momentem 1020 Nm při 2500 ot./min. Téměř šest metrů dlouhý vůz váží úctyhodných 2660 kilogramů a kapacita nádrže je 110 litrů. Spotřebu Maybach ani Fulda raději neuvádí.

Technické údaje Maybach Exelero
Motor
12 válců do V, biturbo
Objem (ccm)5908
Výkon (kW/ot./min.)515/7000
Max. toč. moment (Nm/ot./min.)1020/2500
Rozměry (mm) a váha (kg)
Délka5890
Šířka2140
Výška1390
Rozvor3390
Váha2660
Objem nádrže (l)110

Při testech na italském okruhu Nardo dosáhl vůz rychlosti 351,45 km/hod podle standardů Mezinárodní automobilové federace (FIA). Na designu se s odborníky Maybachu podíleli i studenti z Pforzheimu. Stavbu vozu dostala na starost firma Stola z italského Turína. "Nejsou žádné plány na sériovou výrobu," dodává tisková zpráva.

Anketa

Oznámkujte design vozu Maybach Exelero.
1
88,3 %
2
5,5 %
3
2,4 %
4
1,1 %
5
2,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1236 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám