Článek
Spolupráce na novém Maybachu Exelero není prvním setkáním obou společností. Již v roce 1938 se setkaly při stavbě vozu Maybach SW38. Exelero je důstojným nástupcem tohoto vozu po všech stránkách. Fulda využívá tyto automobily pro testování nových pneumatik.
NEPŘEHLÉDNĚTE | Maybach Exelero v detailech |
Maybach Exelero má pod kapotou dvanáctiválec do V s objemem 5908 ccm se dvěma turbodmychadly. Pohonná jednotka tak disponuje výkonem 515 kW (700 koní) při 7000 ot./min. a maximálním točivým momentem 1020 Nm při 2500 ot./min. Téměř šest metrů dlouhý vůz váží úctyhodných 2660 kilogramů a kapacita nádrže je 110 litrů. Spotřebu Maybach ani Fulda raději neuvádí.
Technické údaje Maybach Exelero | |
Motor | |
12 válců do V, biturbo | |
Objem (ccm) | 5908 |
Výkon (kW/ot./min.) | 515/7000 |
Max. toč. moment (Nm/ot./min.) | 1020/2500 |
Rozměry (mm) a váha (kg) | |
Délka | 5890 |
Šířka | 2140 |
Výška | 1390 |
Rozvor | 3390 |
Váha | 2660 |
Objem nádrže (l) | 110 |
Při testech na italském okruhu Nardo dosáhl vůz rychlosti 351,45 km/hod podle standardů Mezinárodní automobilové federace (FIA). Na designu se s odborníky Maybachu podíleli i studenti z Pforzheimu. Stavbu vozu dostala na starost firma Stola z italského Turína. "Nejsou žádné plány na sériovou výrobu," dodává tisková zpráva.