Článek
Na první pohled je SC18 možná „jen” upravený Aventador, ale těch úprav tu je docela hodně a jsou inspirovány závodními Lamborghini. Všimněte si např. nádechů na kapotě, které mají původ v Huracánu GT3 Evo. Různé další ploutvičky, křidélka a nádechy a také zadní blatníky pocházejí z Huracánu Super Trofeo Evo.
Samozřejmostí je zadní přítlačné křídlo, které lze mechanicky nastavovat pro optimální přítlak pro danou trať. Otvory ve víku motorového prostoru jsou také ověřeny při vytrvalostních závodech - pomáhají chladit motor.
Tím motorem je 6,5l dvanáctiválec, který pracuje v „běžných” Aventadorech. Zde má výkon 770 koní a točivý moment 720 N.m, stejný jako ve verzi SVJ. [celá zpráva]
SC18 má být lepší díky nižší hmotnosti, dosažené zejména novou karbonovou karoserií. O kolik kilogramů váha klesla a oproti kterému modelu, však automobilka neuvádí.
Stejně tak si musíme nechat zajít chuť na dynamické parametry či dokonce na čas na kolo z nějakého světoznámého okruhu. Zmíněný Aventador SVJ aktuálně drží rekord Severní smyčky Nürburgringu mezi produkčními vozy s časem 6:44,97. [celá zpráva]