Článek
To si takhle jdete třeba naštípat dříví do stodoly, najednou se sesune kupka sena a pod ní stojí superdrahé unikátní ferrari. To byste asi chtěli také zažít. Takových historek je poslední dobou nějak moc. Ale tohle unikátní a jedinečné Ferrari 365 GB4/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti zas až tak selskými pohádkami neoplývá. Prostě stálo v garáži od roku 1972 a majitel na něj nedbal.
A teď, jak ho z té garáže vytáhli, tak ho prodali. Ani prach z něj neutřeli. Je to originál, i co se týče špíny. A za ten prach a špínu zaplatil nový majitel 2,1 miliónu dolarů (asi 46 miliónů korun).
Ale jak jsme už řekli, tohle auto za ty peníze stojí. Ferrari eviduje 1200 vyrobených dayton mezi lety 1969 až 1973. Jen pět z nich ale dostalo lehkou hliníkovou karoserii, aby měly výhodu při závodech 24 Hours of Daytona. Jen jediný z nich pak byl homologovaný pro silniční provoz. A to je právě tohle auto.
Historie vozu není zas tak slavná a bohatá na jména, projeté závody apod. Ostatně auto má najeto pouhých 36 390 km, takže moc času na sbírání slavných jmen nemělo. Začalo to v roce 1969, kdy byl vůz vyroben a následně dodán Lucianu Contimu, tehdejšímu vydavateli časopisu Autosprint. O rok později jej koupil Guido Maran z Verony, za další měsíc Carlo Ferruzzi z Raveny a tak to pokračovalo ještě několikrát.
Nakonec se auto objevilo v Japonsku, aby si ho v roce 1972 koupil Makoto Taki, který ho vlastnil přes čtyřicet let.